Friday, October 31, 2014

Di Awal Pagi



Pagi ini..kedengaran suara ummi mengejutkan aku...walhal ak telah awal-awal lagi bangun dari tidurku dek sakit yang mencucuk-cucuk..aku bangun perlahan-lahan dan membuka tingkap kamarku..pagi yang indah fikirku...ku selak rambutku yang menutup dahi..dan aku termenung sejenak..

Ummi..ku rasakan sakit ku semakin teruk..maaf kadangkala aku berkasar dalam menjawab panggilan mu..maaf kadangkala aku moody, acuh tak acuh melayan permintaan mu...

Pembedahan??oh..ummi,aku sudah tidak mampu menanggung sakit..aku perit...cukuplah dua kali ummi...Berubat?dah banyak hospital kita rujuk ummi..semuanya sama..pil..pembedahan..
lagipun aku sudah malu..semuanya doktor lelaki..biarlah begini, jika ditakdirkan umurku singkat, aku redha..jika difikirkan ada baiknya..aku sempat bertaubat nasuha..memandangkan dosaku bertimbun.. 

Kahwin??oh...ummi..aku sudah tidak bermimpi tentang itu...ada sedikit rasa minat pada lelaki..namun apakan daya..aku tidak sempurna..kalau ada jodoh adalah..aku pula bukan secantik rupa, berpenyakit pula..hurmm..

Sambung belajar??ye ummi..itulah yang sebaiknya..mengisi masa dan kekosongan yang sedang aku alami..ummi aku telah memohon..doakan semoga dipermudahkan ye ummi?

Ummi..dirimu sentiasa ku sayangi..hadir di dalam doaku selepas solat..i love you :-) 

1 comment: